Вкрадено у одеситів

Капітальний ремонт Тираспольської площі або змова між чиновниками ДАБІ, Одеської мерії та підрядником

За давньою традицією дорожні роботи в Одесі виконуються за цінами, які є чи ненайвищими в Україні.

Капітальний ремонт Тираспольської площі проводився за звичними для Одеси схемами

1. При вивченні дорожніх тендерів часто проявляються ознаки пов’язаності юридичних осіб.
Це проявилось і у тендері по капітальному ремонту Тираспольської площі

Згідно з даними офіційного веб-порталу з питань державних закупівель 07.06.2016 управління дорожнього господарства Одеської міської ради оголосило про заплановану закупівлю робіт «Капітальний ремонт площі Тираспольської у м.Одесі» з площею покриття 6 678 кв.м з очікуваною вартістю 41 866 842 грн.

У конкурсних торгах приймали участь 3 компанії:

  • ТОВ «Будівельно-виробнича компанія «Пик-Строй», код ЄДРПОУ 34506313, юридична адреса: м.Одеса, вул. Базарна, 100, кв.1, пропозиція 41 786 930,08 грн.;
  • ТОВ «Ростдорстрой», код ЄДРПОУ 33658865, юридична адреса: м.Одеса, вул. Генуезька, 1а, пропозиція 41 844 035,45 грн.;
  • Підприємство «Тирас» у формі ТОВ, код ЄДРПОУ 22457496, юридична адреса: Одеська область, Біляївський район, с. Великий Дальник, вул. Маяцька, 2, пропозиція 41 857 345,00 грн.

Але ще в серпні 2014 року сайт «Наші гроші» вказував, що 2 з цих компаній – ТОВ БВК «Пик-Строй» та ТОВ «Ростдорстрой» мають ознаки пов’язаності, http://nashigroshi.org/2014/08/04/meriya-odesy-dala-ridnij-firmi-menedzhera-mera-odesy-3-miljony-na-vulytsi/.

Зокрема, протягом 2007-2012 у склад засновників ТОВ БВК «Пик-Строй» входив Геннадій Кіосе (який на даний момент в ЗМІ представляється представником ТОВ БВК «Пик-Строй»), а його батько Костянтин Кіосе був директором ТОВ «Ростдорстрой».

Крім того, Костянтин Кіосе був серед співзасновників ТОВ «Інвестиційно-виробнича компанія «Автомагістраль» (код ЄДРПОУ 34597494, юридична адреса: м.Одеса, вул. Базарна, 100, кв.1), незмінним керівником якої, як і ТОВ БВК «Пик-Строй» є Лозовенко Марина Костянтинівна (встановлені попередні прізвища – Кіосе, Дімова, Ізбаш), депутат Одеської міської ради від партії «Довіряй ділам»

Дане розслідування не переслідує ціль встановити особливості особистого життя депутатів одеської міськради, але правоохоронцям рекомендується перевірити родинний зв’язок між Мариною Лозовенко та Костянтином Кіосе, оскільки обидва родом з села Кам’янка Ізмаїльського району Одеської області і в Одесі певний час мешкали в одній квартирі у Світлому провулку. В той же час, родинний зв’язок між конкуруючими учасниками тендеру вказує на явні ознаки фіктивності. Ці ознаки посилюються тим, що крім родинного зв’язку, один з учаників тендеру має пряме відношення до партії мера і є депутатом міської ради, а другий має пряме відношення до групи фірм, афілійованих з мером. Зазначений фактаж ще раз говорить про навність змови між учасниками тендеру для формальної і фіктивної участі у тендері з метою виведення коштів з місцевого бюджету.

Марина Лозовенко має й інші економічні зв’язки з ТОВ «Ростдорстрой», а саме серед співзасновників ТОВ «ІВК «Автомагістраль» рахується Шумахер Наталія Миколаївна, дружина Шумахера Юрія Борисовича, одного з кінцевих бенефіціарів ТОВ «Ростдорстрой». При цьому, і ТОВ БВК «Пик-Строй», і ТОВ «Ростдорстрой» фігурують в кримінальному провадженні НАБУ №52016000000000123 від 28.04.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 Кримінального кодексу України щодо розтрати коштів місцевого бюджету міста Одеси в особливо великих розмірах, http://reyestr.court.gov.ua/Review/61975319

Крім того, правоохоронці відзначали, що Підприємство «Тирас» у формі ТОВ неодноразово приймало участь в конкурсних торгах сумісно з ТОВ «Ростдорстрой», але жодного разу не вигравало, що вказує на ознаки формальності та фіктивності їх участі, http://reyestr.court.gov.ua/Review/61975378. Мабуть, через пов’язаність суб’єктів господарювання, пропозиції різняться менше ніж на 1%.

Договір між управлінням дорожнього господарства Одеської міської ради та ТОВ БВК «Пик-Строй» був укладений 26.07.2016 на суму 41 786 930,08 грн. на строк до 31.12.2017.

2. Перебуваючи у корупційному зговорі, чиновники ДАБІ та одеської мерії зменшували категорії складності об’єктів будівництва/ремонту, щоб надати можливість долучення до дорожніх тендерів «правильних» компаній, навіть за відсутності у них необхідних ліцензій, обладнання та працівників.

Так, капітальний ремонт пл. Тираспольської згідно з тендерною документацією включав улаштування трамвайної колії, по суті – кільця, до якого під’єднано 7 трамвайних колій. При експлуатації через кільце пролягає 5 трамвайних маршрутів. Крім того, через Тираспольську площу пролягає понад 10 автобусних маршрутів міського та приміського сполучення. Таким чином, Тираспольська площа є крупним транспортним вузлом та згідно з Порядком віднесення об’єктів будівництва до IV і V категорій складності, затвердженого постановою Кабміну від 27.04.2011 №557, повинна була віднесена щонайменше до об’єкту IV категорії складності, оскільки розрахована на періодичне перебування більше 500 осіб а уразі аварії призведе до припинення функціонування об’єктів транспорту регіонального значення.

Проте, на виконання робіт на крупному транспортному вузлі управлінням дорожнього господарства Одеської міської ради, як замовником, був оформлений дозвільний документ, що не відповідає категорії складності об’єкта – не дозвіл, а лише декларація про початок будівельних робіт, де вказано 3-ю категорію. Проте, це не викликало здивування ні у, ані у контролюючого органу – Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ) у Одеській області.

Вочевидь, це було зроблено умисно – при оформленні дозвільного документу на об’єкт будівництва меншої категорії складності не має потреби подавати затверджену проектну документацію, інформацію про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт та кваліфікаційні сертифікати тощо.

В даному випадку, згідно з постановою Кабміну від 30.03.2016 №256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів IV і V категорій складності», що вже діяла на момент проведення конкурсних торгів, підрядна організація повинна була мати в ліцензії окремий вид робіт – «будівництво залізничних та трамвайних колій»

У відкритому доступі не виявлено підтверджень, що ТОВ БВК «Пик-Строй» мав на момент укладання договору з управлінням дорожнього господарства Одеської міської ради подібну ліцензію.

Був проведений аналіз довідки про наявність необхідного обладнання, штатного розпису на 07.04.2016, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання від 31.10.2016 №№3110-05, а також копій трудових книжок цих працівників, які ТОВ БВК «Пік-Строй» виклало на веб-порталі публічних закупівель «ProZorro»

За результатами встановлено, що на момент отримання електронної ліцензії №2013027492 від 27.04.2016 ТОВ БВК «Пік-Строй» не мало співробітників, які мали б необхідну освіту, а також обладнання для будівництва трамвайних колій.

Таким чином, очевидним є відсутність відповідної ліцензії у ТОВ БВК «Пік-Строй», що ставить під сумнів законність укладання з ним договору на виконання капітального ремонту площі Тираспольської

Крім того, вважаю, що саме відсутність працівників відповідної кваліфікації під час виконання робіт із будівництва колії, призвела до аварії 14.02.2017, коли з рейок саме на кільці зійшов трамвай 15 маршруту.

До речі, подібні дії були вчинені одеською мерією 31.03.2015 при закупівлі робіт із реконструкції вул. Генуезькою із улаштуванням розворотнього кільця трамвайного маршруту № 5 у ТОВ «Ростдорстрой» на суму 21 076 918 грн.

Тоді також управління дорожнього господарства при отриманні дозвільного документу зменшило категорію складності об’єкта будівництва, що знизило вимоги до підрядної організації.

Як наслідок – криво прокладена колія, що регулярно призводить до аварій трамваїв.

3. Мерія, обслуговуючи свої корупційні інтереси, як завжди, жодним чином не враховує інтересів міста та одеситів.

Так, управління дорожнього господарства протягом квітня-листопада 2016 року уклало з ТОВ БВК «Пик-Строй» 10 договорів на суму понад 48 млн.грн. для проведення робіт із поточного і капітального ремонту понад 17,0 тис.кв.м вулиць міста Одеси.

Ці договори укладались, навіть, при усвідомленні, що ТОВ БВК «Пик-Строй» не в змозі виконати увесь об’єм робіт протягом бюджетного року при наявності у штаті усього 13 працівників, включаючи директора і юриста.

Саме з цим пов’язаний той факт, що договір на капітальний ремонт 6,7 тис.кв.м пл. Тираспольської був укладений на 1,5 роки.
Саме з цим пов’язано невиконання підрядником розпорядження Одеського міського голови від 11.08.2016 №798 щодо виконання капітального ремонту до 15 листопада 2016 року.

Цікаво, чи буде виконано нове розпорядження від 16.03.2017 №187 про проведення капітального ремонту з 17.03.2017 по 22.04.2017?

Проте, вже майже 9 місяців заблокований дорожній рух на Тираспольській площі. На вулицях в центрі міста пробки, змінено кінцеві зупинки трамвайних маршрутів, а 15-й маршрут не діє.

При цьому, жодним чином не враховані потреби пасажирів та не продубльовано трамвайні маршрути автобусними.

Ще один момент – до капітального ремонту Тираспольська площа не досліджувалась і для підрядника стала дивом наявність бруківки під асфальтобетонним покриттям.

І тому історичну бруківку не залишили, а замінили новою.

Проте, найбільш кричущий факт – неправильне облаштування доріжок зі зміненим покриттям (з тактильною інформацією) для людей з інвалідністю, яке було здійснене з порушенням ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»

При цьому, тактильна плитка вже почала руйнуватись.
Але за чий рахунок буде ремонтуватись тактильне покриття? Знов за бюджетний рахунок?

P.s. У зв’язку з наявністю прорахувань в проекті капітального ремонту Тираспольської площі, була вивчена інформація відносно організації-проектувальника, вказаної у декларації про початок будівельних робіт:

ПП «Терра-Інжиніринг», код ЄДРПОУ 36404096, юридична адреса: Одеська область, Біляївський район, с.Нерубайське, вул. Пастера, 29б.

На цьому підприємстві нещодавно проводився обшук в рамках кримінального провадження №42016162010000092 у зв’язку з підозрою завищення обсягів землевпорядних робіт для одеських шкіл, https://368.media/2017/03/15/politsiya-vzyalas-za-odesskie-shkoly-obyskali-firmu-supruga-deputata-gorsoveta/

Керівником підприємства є Євдокименко В. В., за даними сайту 368.media – колишній заступник начальника управління охороні об’єктів культурної спадщини Одеської облдержадміністрації.

Також він рахується керівником ще 2-х юридичних осіб – ТОВ «Івкомстрой» і ТОВ «Монтажне управління «Ескорт».
ТОВ «Івкомстрой» було утворено 30.10.2014 і має ту ж саму юридичну адресу, що й управління капітального будівництва Одеської міської ради – м. Одеса, вул. Комітетська, 10а.
ТОВ «Монтажне управління «Ескорт» було припинено 16.09.2016, а до цього розташовувалось по пров.Нечипуренка, 15, кв. 1а.
Крім того, ТОВ «Монтажне управління «Ескорт» має філію в Росії, яка діє з 08.09.2011, ІПН 9909352239, за адресою: Ростовська область, м. Новошахтинськ, вул. Харківська, 100, кв.18, і до 30.09.2016 входила у російське некомерційне партнерство «Об’єднання будівельників Південного і Північно-Кавказького округів»


http://builders.sroufo.ru/reestr/excluded/entry?number=1843

Є також рішення арбітражних судів РФ, де фігурує Євдокименко Валентин Вікторович і нотаріальна довіреність, видана в 2015 році Євдокименку на представлення інтересів російської філії за 2015 рік.

Але вважаю, що економічними взаємовідносинами керівника підприємства-проектанта з країною-агресором повинні займатись профільні органи.

 

Григорій Козьма